انواع پارچه مبلی چرم طرح دار

پیدا کردن پارچه مبل مناسب به این راحتی نیست. نه تنها ظاهر، سبک، ابعاد و راحتی باید متناسب باشد، پوشش نیز باید به درستی انتخاب شود. در این مقاله شما را با پارچه‌های مبلی و خرید چرم اشبالت خود آشنا می‌کنیم، مزایا و معایب انواع پارچه‌ها را توضیح می‌دهیم و نشانه‌های کلیدی آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

در اینجا می توانید اطلاعاتی در مورد پارچه پیدا کنید
اگر در نمای کلی کاناپه ای پیدا کرده اید که از نظر ظاهری و قیمتی انتظارات شما را برآورده می کند، می توانید نگاه دقیق تری به آن بیندازید. در صفحه محصول، در برگه “عملکرد و کیفیت”، اطلاعات بیشتری در مورد پارچه اثاثه یا لوازم داخلی پیدا خواهید کرد (در زیر برخی از اصطلاحات فنی را توضیح می دهیم.

چرم

فیبر طبیعی
الیاف طبیعی و چرم شتری خام، پارچه هایی هستند که مستقیماً از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم یا کتان به دست می آیند. مزیت شما: آنها روی پوست احساس خوشایندی دارند. نقطه ضعف شما: آنها سریعتر فرسوده می شوند و راحت تر محو می شوند. از آنجایی که روکش‌های مبلمان تحت فشار بیشتری قرار دارند و بنابراین باید از استحکام بیشتری نسبت به لباس یا ملحفه‌های تخت برخوردار باشند، تولید پارچه‌هایی از این مواد که نیازهای بالا را برآورده می‌کنند کار آسانی نیست.

الیاف مصنوعی
مبل 3 نفره خاکستری با پتوی روکش دار، کوسن ها و میز کناری مستطیلی و جزئیات روکش فایبرگلاس

این پارچه ها از الیاف پلاستیکی مانند پلی اکریلیک  پلی استر ، پلی آمید یا پلی پروپیلن  ساخته می شوند. این مواد می‌توانند مانند پشم یا پنبه بسیار اصیل به نظر برسند، اما حتی قوی‌تر، مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند و همچنین مقرون به صرفه‌تر هستند.

چرم اشبالت

پارچه ترکیبی
قاب مبل چوبی با کوسن راحت و کوسن هایی با رنگ های طبیعی

در پارچه های مخلوط، مزایای دو نوع ذکر شده با هم ترکیب می شوند. الیاف طبیعی مانند پنبه یا پشم همراه با نخ های مصنوعی پردازش می شوند، به طوری که حس دلپذیر مواد طبیعی با دوام الیاف مصنوعی ترکیب می شود.

میکروفیبر
مبل چرمی مایکروفایبر قهوه ای و خرید مبل با فرش طرح دار، سینه به عنوان میز کناری و گیاه در گوشه اتاق قرار داده شده است.

میکروالیاف که بیشتر از پلی استر یا پلی اکریلیک ساخته شده اند، تا 100 برابر نازکتر از موی انسان هستند. پارچه های ساخته شده از آن بسیار ظریف، بسیار مقاوم در برابر پارگی، مقاوم در برابر کثیفی و نگهداری آسان هستند. آنها در لمس نرم مانند مخمل هستند. میکرو الیاف در همه رنگ ها تولید می شوند، یکی از ویژگی های خاص مواد الیاف مصنوعی با ظاهر چرمی است که مانند چرم بزی باستانی پر از شخصیت به نظر می رسد، اما روی پوست نرم تر است.

چرم اشبالت طبیعی

ویسکوز
ویسکوز یک الیاف نیمه مصنوعی است. این بدان معنی است که اگرچه بر اساس سلولز طبیعی است، محصول نهایی با استفاده از یک فرآیند مصنوعی تولید می شود. از الیاف ریز برای ایجاد ابریشم مصنوعی استفاده می شود که به عنوان “ریون” نیز شناخته می شود. ویسکوز در لمس بسیار نرم است، با پوست مهربان است و درخشندگی ابریشمی دارد.

برخی از انواع پارچه مبلی
پارچه های بافته شده
اکثر مبل های قیمت پارچه مبلی با پارچه های بافته شده روکش می شوند. آنها را می توان مانند پارچه لباس ریز بافته کرد یا مانند کیسه جوت درشت بافته شد – بستگی به نخ های استفاده شده دارد. تصویر پیش‌نمایش در صفحات محصول ما به شما یک ایده تقریبی می‌دهد.