تفاوت پارچه مبلی چرم طرح دار با پارچه معمولی

همانطور که انتظار دارید، هیچ پاسخ درستی وجود ندارد، زیرا مبل های پارچه ای و چرمی و خرید چرم گاوی ضخیم هر دو ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند. و به جای پیروی از نظرات، توصیه‌ها یا تجربیات شخصی، بهتر است به مزایای هر ماده نگاهی بیندازید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام روکش مبل برای شما، خانواده‌تان و خانه شما مناسب است. مهم ترین ملاحظات دوام، نیازهای مراقبت، ظاهر، راحتی و هزینه است.

به احتمال زیاد، شما برای سالیان متمادی هر روز از مبل خود استفاده خواهید کرد، بنابراین وقت خود را صرف این تصمیم کنید. نیازها و عادات خانواده خود را ارزیابی کنید، سپس به خودتان فرصت کمی بدهید تا قطعه مناسب را پیدا کنید. بعدا از خودت تشکر میکنی

مزایای مبل های پارچه ای
به خاطر داشته باشید که دسته بندی “پارچه” بسیار گسترده تر از دسته “چرم” است زیرا انواع مختلفی از پارچه وجود دارد.

راحتی
احساس مبل های پارچه ای بسته به خود پارچه و سیستم پشتیبانی مبل (به عنوان مثال کوسن ها و قاب) بسیار متفاوت است. با این حال، مبل های پارچه ای، در کل، به دلایل مختلف، بسیار راحت تر از مبل های چرمی هستند.

اولاً، پارچه به طور کلی یک ماده نرم تر و گرم تر از چرم شتری خام است. درست مانند صندلی چرم ماشین شما، مبل‌های چرمی در تابستان گرم و چسبنده و در زمستان سرد می‌شوند و مبل‌های چرمی سفت‌تر از مبل‌های پارچه‌ای هستند.

دوم، از آنجایی که پارچه معمولاً نرم‌تر از چرم است، یک کاناپه پارچه‌ای از قبل «شکسته» به سراغ شما می‌آید. البته در این مورد دقت کنید. شما پارچه ای می خواهید که به اندازه کافی نرم باشد اما خیلی نرم نباشد – پارچه باید شکل خود را حفظ کند و هنگام بلند شدن چروک یا افتادگی نداشته باشد.

مراقبت
فرسودگی و پارگی مبل های پارچه ای اغلب به درجه پارچه بستگی دارد. همانطور که انتظار دارید، پارچه های باکیفیت (درست مانند چرم بزی باکیفیت) در برابر سایش بهتر مقاومت می کنند.

اکثر مبل‌های پارچه‌ای دارای روکشی مقاوم در برابر لکه هستند، بنابراین هنگامی که ریخته می‌شود، به راحتی با محصولات ویژه یا بخارشوی دستی تمیز می‌شوند. همچنین، پارچه مانند چرم خراشیده نمی‌شود، بنابراین بهتر از چرم با کلاسورهای «پنجه و تکالیف بچه‌ها» حیوانات خانگی برخورد می‌کند.

گزینه های رنگ و الگو
اگرچه قیمت پارچه مبلی می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد، پارچه ها تقریباً از نظر طرح، بافت و رنگ نامحدود هستند، بنابراین پارچه شانس بسیار بیشتری برای مطابقت با دکور موجود و به دست آوردن ظاهری که می خواهید را ارائه می دهد.

این یک فرصت عالی برای بیان سبک خانواده شما است. یک مبل با پارچه ای سرگرم کننده و روشن برای جلب توجه انتخاب کنید یا، در عوض، یکی را در حالت خنثی آرام برای لنگر انداختن اتاقی پر از آثار هنری یا تزئینی انتخاب کنید.

پارچه مبلی | قیمت پارچه مبلی | فروش پارچه مبلی| پارچه مبلی ترک،مسکو، مازراتی،جاسمین

هزینه
اگر با مبل پارچه‌ای همراه باشید، معمولاً می‌توانید پول بیشتری به دست آورید. پارچه و فریم باکیفیت گران است، اما یک مبل چرمی یکسان همیشه هزینه بیشتری خواهد داشت.

بهترین مبل های با روکش برای سفارشی کردن هر فضا
مزایای مبل های چرمی
اگر به یک مبل چرمی خم شده اید، احتمالاً به سمت ظاهر، احساس، دوام و شاید تمیزی چرم اصل کشیده شده اید. چرم مصنوعی برخی از ویژگی های مشابه را دارد، اما نه همه آنها (به ویژه دوام و پیری طبیعی).

ضد حساسیت
افراد مبتلا به آلرژی اغلب با مبل های چرمی بهتر عمل می کنند زیرا چرم گاوی درجه یک به راحتی مانند پارچه حاوی کنه های گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی و سایر مواد حساسیت زا نیست.

ظاهر
یک مبل چرمی می تواند ظرافت خاصی به اتاقی بدهد که تکرار آن در پارچه سخت است. مبل های چرمی به سبک چسترفیلد بسیار سنتی هستند، اما به عنوان یک قاعده، مبل های چرمی معمولاً شیک تر از همتایان پارچه ای خود هستند.

اگر ظاهری معاصر یا مدرن را دوست دارید، مبل های چرمی و خرید مبل نسبت به اکثر مبل های پارچه ای شیک تر و با کیفیت تر به نظر می رسند.

مراقبت
تمیز کردن چرم مبلی بسیار آسان است – معمولاً نیاز به گردگیری ملایم یا مالش دادن آن چند بار در سال دارد – در حالی که پارچه باید مرتباً جاروبرقی و تمیز شود. چرم بادوام است و اگر به درستی از آن مراقبت شود می تواند چندین دهه دوام بیاورد. با این حال، در حالی که چرم نیازی به توجه مداوم ندارد، برای جلوگیری از ترک و شکاف باید آن را به طور مداوم حالت داد.