چای ماچا اصل عامل برهم خوردن مراسم عروسی در گیلان شد

چای ماچا اصل دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است آنها سرشار از مواد شیمیایی گیاهی از جمله فلاونوئیدها، تانن ها، کافئین، پلی فنول ها، اسید بهنیک، تئوفیلین، تئوبرومین، آنتوسیانین، اسید گالیک و در نهایت EGCG هستند که به طور بالقوه به عنوان فعال ترین ماده در نظر گرفته می شود.

بیماری آلزایمر (AD) یا به سادگی آلزایمر، یک بیماری مزمن تخریب کننده عصبی است که شایع ترین شکل زوال عقل است.

شروع بیماری به طور کلی با علائم از دست دادن حافظه کوتاه مدت مشخص می شود که با پیشرفت بیماری پیشرفت می کند.

علائم بعدی ممکن است شامل مشکلات مربوط به زبان و گفتار، بی‌حسی که باعث گم شدن آسان، نوسانات خلقی، عدم انگیزه، مراقبت کم از خود، مسائل رفتاری و غیره باشد.

با بدتر شدن وضعیت بیمار، علائم کناره‌گیری از خانواده و جامعه به وجود می‌آید. نیز متوجه شد به تدریج، عملکردهای حیاتی بدن برای بقا از بین می رود و در نهایت منجر به مرگ می شود.

چای

فیتوکمیکال‌های فلاونوئیدی، معروف به کاتچین، در چای با هدف قرار دادن عوامل خطر مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته، فواید متعددی را برای کاهش خطر ابتلا به AD ارائه می‌کنند.

مطالعات همچنین ثابت کرده‌اند که کاتچین‌ها ممکن است نقش اساسی در جلوگیری از تشکیل پلاک‌های آمیلوئید بتا داشته باشند و در نتیجه عملکردهای شناختی را تقویت کنند و بنابراین ممکن است در درمان بیماران قربانی AD مفید باشند.

علاوه بر این، سایر مواد شیمیایی گیاهی موجود در چای انواع مختلفی از خواص آنتی اکسیدانی حیاتی را نیز ارائه می دهند.

پلی فنول های چای سبز به طور کلی به چهار دسته مختلف بر اساس تغییرات ساختاری در گروه های هیدروکسیل موجود طبقه بندی می شوند: EGCG، EC، EGC و ECG.

شواهد علمی زیادی نشان می دهد که نوشیدن چای سبز ممکن است احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر  بیماری پارکینسون یا اختلال عملکرد شناختی در زوال عقل را کاهش دهد.