پرتقال شب عید که موجب افزایش قد در کودکان زیر ۱۰سال می شود

پرتقال شب عید فاقد سدیم است که به فرد کمک می کند تا کمتر از حد مجاز روزانه خود نگه دارد. از سوی دیگر، یک فنجان آب پرتقال می تواند مصرف روزانه پتاسیم را تا 14 درصد افزایش دهد.

مصرف کم سدیم برای کاهش فشار خون ضروری است. با این حال، افزایش مصرف پتاسیم ممکن است به همان اندازه برای کاهش خطر فشار خون بالا در افراد مهم باشد، زیرا می تواند به آرامش و باز شدن رگ های خونی کمک کند.

با توجه به دفتر مکمل های غذایی (ODS)، افزایش مصرف پتاسیم می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و سکته را کاهش دهد.
پرتقال منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که هر دو می توانند از سلامت قلب حمایت کنند.

طبق یکی از بررسی‌های سال 2017 منبع مطمئن متاآنالیزهای قبلی، مصرف فیبر کافی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این بررسی این اثر را به توانایی آن در کاهش سطح کلسترول در خون مرتبط می کند.

پرتقال

یک فنجان آب پرتقال می تواند 14 درصد منبع مورد اعتماد نیاز روزانه فرد به پتاسیم را تامین کند.

ODS نشان داد که افرادی که پتاسیم بیشتری دریافت می کنند ممکن است خطر کمتری برای سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی داشته باشند آنها عمدتاً این را به تأثیر پتاسیم بر فشار خون نسبت می دهند.

یک پرتقال متوسط با وزن 131 گرم (گرم) دارای 3.14 گرم فیبر است که تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه یک بزرگسال به فیبر است چندین مطالعه نشان داده اند که فیبر می تواند برخی از عوامل را بهبود بخشد که در ایجاد و پیشرفت دیابت نقش دارند.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مصرف 4 گرم مکمل فیبر غذایی در روز، گلوکز خون را کاهش نمی دهد اما واکنش بدن به انسولین را بهبود می بخشد حساسیت کم به انسولین می تواند به دیابت نوع 2 کمک کند.

کنترل وزن نیز برای کاهش خطر ابتلا به دیابت مهم است زیرا چاقی و اضافه وزن می تواند در ایجاد دیابت نوع 2 نقش داشته باشد.

بدن نسبت به سایر مواد مغذی، فیبر را آهسته‌تر پردازش می‌کند، بنابراین می‌تواند به فرد کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند و میل او به خوردن تنقلات در طول روز را کاهش دهد.