پخش چرم اشبالت طبیعی اصل تهران + عمده ارزان

پخش چرم اشپالت طبیعی اصل تهران نیاز به شناخت دارد ،ویژگی ها و نشانه هایش را باید بدانید تا بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. اشپالت نوعی از فراوری چرم گاوی می باشد که قسمت صاف و صیقلی آن برداشته شده و قست زیرین و پرز دارش نمایان گشته است. در واقع قسمت زیرین پوسته گاو گوساله را اشپالت می گویند.

پخش چرم اشبالت اصل رنگ بندی متنوعی دارد و این موضوع یکی از دلایلی است که باعث ترغیب مخاطب به انتخاب آن می شود،البته مرغوبیت و کیفیت این چرم اصل نیز بر هیچ کس پوشیده نیست. تولید کننده های زیادی در کشورمان پخش چرم طبیعی اصل را به صورت عمده و خرده بر عهده دارند و خرید از مبدا به صورت عمده باعث قیمت مناسب و ارزان تر می شود جالب است بدانید یکی از کاربرد های چرم اشپالت در صنعت ، تمیز کردن و صیقل دادن ماشین آلات سخت صنعتی است، پیشبند آهنگران نیز معمولا از چرم اشپالت تهیه می شود و این نکته خود نشانگر استحکام و دوام این نوع چرم است.

به استفاده از چرم برای ساختن وسایل مختلف ،هنر سراجی می گویند، در این هنر از چرم برای ساختن :کیف ،کفش،کمربند ،دستبند حتی زبن اسب و یا به عنوان تزئین در صندوقچه های قدیمی استفاده می شده است،به کسی که این هنر را بلد بوده و این کار را انجام میداده ،”سراج” می گفتند.

شهر های مختلف ایران در عرصه های مختلف تاریخی شاهد رونق چرم و چرم سازی بوده اند،شیراز و تبریز و همدان از جمله شهرهایی بوده اند که در این کار حرفی برای گفتن داشته اند.

در سال 1311 اولین کارخانه ی صنعتی صنعت چرم در شهر همدان راه اندازی شده است، در واقع تاریخ مبدا چرمسازی صنعتی در ایران از آن سال شروع شده است.بنیان گزار این کارگاه صنعتی آقای اردشیر یگانگی بوده است ،از آن تاریخ به بعد صنعت چرم به یکباره رونق زیادی میگیرد به طوری که در حدود یک دهه بعد تعداد کارخانه های صنعتی چرم در ایران از یک به بیست و دو کارخانه افزایش پیدا می کند.

پخش چرم اشبالت چرم اشپالت اکنون خاستگاه های زیادی در کشور دارد.

پخش چرم اشبالت طبیعی اصل تهران + عمده ارزان

قیمت خرید چرم اشبالت طبیعی

قیمت خرید چرم اشبالت طبیعی قیمت خرید چرم اشپالت طبیعی بر اساس کیفیت آن تعیین می شود ،البته اساسا چرم اشپالت در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد،و قاعدتا قیمت انواع مصنوعی و طبیعی با یکدیگر متفاوت است. مهمترین ویژگی چرم اشپالت حالت پرزدار آن در دو طرف است که البته این حالت پرزدار در رویه ی آن حالت نرم تری دارد و پشت آن کمی زبرتر است،اشپالت طبیعی خود دارای دو نوع است یکی لایه مرغوب چرم که دباغی بسیار مناسبی روی آن انجام می شود و رنگ های متنوعی دارد و دیگری لایه زیرین و انتهایی چرم که پرزدار است و به آن چرم آستری می گویند و قطر آن تا حدود یازده میلی متر می رسد و برای آستری کفش و کیف و… استفاده می شود.

اشپالت های طبیعی به دلیل مقرون به صرفه بودن ،برش خوردن راحت و دوخت آسان و روان و البته محکم و بادوام بودن، مورد علاقه ی تولیدی های کیف و کفش و… هستند. تفاوت چرم و اشبالت چرم طبیعی یک محصول حیوانی است که از قدیم مورد توجه تولید کنندگان البسه و…. بوده است ،چرم از دباغی پوست حیواناتی مثل بز و گاو و گوساله به وجود می آید و برای تولیدات مختلف به کار می رود.

در کشور ما به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه ی محصولات چرم و وجود نیروی کار جوان و خلاق و فراوان،و منابع انرژی نسبتا ارزان می بایست صنعت چرم به عنوان یکی از ارزآور ترین ِ صنایع باشد و دردنیا کاملا شناخته شده شود منتها ضعف ما در نوآوری های طراحی و نحوه ارائه ی محصولات به بازار های جهان می باشد.

در هر حال الان به نسبت سال های گذشته مسیر بهتر و روشن تری برای این صنعت مهم و بومی فراهم شده است و جوانان در عرصه ی طراحی ها و بازار یابی گام های بسیار خوبی برداشته اند اما کافی نیست و باید تلاش های بیشتری در این راستا بشود تا امید و انگیرهای بیشتر وارد این عرصه شوند واین راه درخشان سازند و این صنعت را در کشورمان به حد نهایت خود و جایگاه واقعی اش برسانند.

تفاوت چرم و اشبالت

تفاوت چرم و اشبالت

یکی از سوالاتی که در این راستا ممکن است برای انسان پیش بیاید این است که اصلا تفاوت چرم و اشپالت چیست؟ آیا چرم طبیعی است و اشپالت الیافی مصنوعی؟ مصارف و کاربردهای هر کدام به چه صورت است و بهترین نحوه ی استفاده از هر کدام برای چه منظور و میزانی است؟

چرم طبیعی یک محصول حیوانی است که از قدیم مورد توجه تولید کنندگان البسه و…. بوده است ،چرم از دباغی پوست حیواناتی مثل بز و گاو و گوساله به وجود می آید و برای تولیدات مختلف به کار می رود.

علاوه بر این چرم های مصنوعی نیز که ساخته شده از الیاف و پلیمرها هستند و مستقیما در صنعت به وجود می آیند نیز وجود دارند و از آنها نیز در تهیه ی بسیاری از اکسسوری ها و کیف و کفش و البسه استفاده می شود. غیر از این مسئله ی طبیعی یا مصنوعی بودن چرم،نوع “پرداخت” ( فرآیندی که روی چرم انجام می شود) چرم را دسته بندی میکند ،انواع مختلف پرداخت روی چرم ها باعث به وجود آمدن تنوع بسیاری از مدل ها و جنس ها و رنگ ها از این محصول شود.

جیر: لایه ی چرمی نازکی است که خاصیت جذب رطوبت بالایی دارد و نرم و مخملی ست،جیرها را میتوان از همه ی انواع چرم درست کرد و دباغی کرد.زیبایی و لطافت این چرم آن را بسیار خواستنی کرده است

نبوک :مرغوبترین و تقریبا گرانترین چرم پرزدار است و مانند جیر در فرآیند دباغی نرم و مخملی می شود ولی از جیر محکم تر و مقاوم تر و گرانتر است.کفش معروف نبوک از این چرم ساخته می شود که طرفداران بسیاری دارد

ورنی:چرمی است که پس از دباغی با لایه ای لعاب پوشیده می شود و براقیت و زیادی خاص خود را دارد وبسیار مورد توجه همه اقشار است ،ورنی ها مورد توجه رسمی پوشان هستند و ظاهر فرد را بسیار شیک و آراسته نشان می دهند.

اشپالت:چرم اشپالت طبیعی از لایه لایه کردن چرم گاو به وجود می آید،پرزدار است و کار با آن آسان است ، رنگ پذیری اشپالت ها باعث تنوع در تولیدات و پاسخ به نیاز همه ی سلیقه ها برای تولید محصولات می باشد.

کتانی چرم اشبالت

کتانی چرم اشبالت ظاهر مخملی چرم اشپالت حس خوبی به مخاطب منتقل می کند و به همین دلیل کتانی چرم اشپالت طرفداران زیادی دارد،استقبال از رنگ های قرمز و آبی ،مشکی و قهوه ای و البته سایر رنگ ها در این جنس باعث ترغیب تولید کنندگان به استفاده از این چرم در رنگ های مختلف برای ساخت کیف و کفش و کتانی ها برای سلایق گوناگون شده است.

از چرم های اشپالت ضخیم تر برای ساخت کیف های فانتزی دخترانه و اکسسوری های چرمی که در دنیای امروز مورد توجه جوانان است ،استفاده می شود و از نوع نازک تر این چرم ها به عنوان یک آستری باکیفیت برای کارهای تولیدی استفاده می شود،این مدل چرم آستری حتی برای کفش های ایمنی نیز کاربرد دارد.

در محصولاتی که با اشپالت ساخته می شود می توان زیبایی و استحکام را توامان داشت و این امتیاز ویژه ای محسوب می شود مخصوصا برای افرادی که زیبایی و تنوع و البته بادوام بودن یک محصول اهمیت ویژه دارد و البته سلامت خود فرد نیز ارمغان استفاده از محصولات طبیعی چرم است.

در خارج از کشور و همه ی مناطق دنیا کتانی های چرم به دلیل زیبایی و دوام بسیار مورد توجه هستند،به همین دلیل بازارهای بسیار پر رونقی می توان برای صادرات چرم تولیدی درجه یک کشورمان پیدا کرد،در همین جهت محیطی برای ساخت و صادرات محصولات چرمی در مناطق آزاد کشور سازماندهی شده است که هدف از آنها حذف واسطه ها برای صادرات محصول است .در این کارخانه ها یراق آلات و اکسسوری های مورد نیاز تولیدات را از کشورهای دیگر وراد ،محصول چرمی را پرداخت و آنها را مونتاژ می کنند و بعد زمینه را برای صادرات مهیا و به کشورهای مورد نظر صادر می کنند.

ایران به کشورهای زیادی از جمله روسیه،کشورهای حوزه خلیج فارس ، نروژ، اروپای شرقی،سوئد ،چک و اسلواکی و کانادا صادرات چرم داشته است.

صنعت چرم که کشور ما می تواند یکی از مهد های آن به حساب می آید می تواند ارز آوری خیلی خوبی داشته باشد.

قیمت چرم اشبالت طبیعی

قیمت چرم اشبالت طبیعی قیمت چرم اشپالت طبیعی برا ساس چه معیارهایی مشخص می گردد؟ نوع حیوانی که از پوست آن برای تهیه ی چرم استفاده شده مهم تر است یا نوع پرداختی که روی چرم انجام شده است؟چرم شترمرغ و چرم گاو با چرم بز و گوسفند با هم مقایسه می شود یا هر کدام مصارف و قیمت های جداگانه دارند؟

چرم بسته به اینکه از پوست کدام حیوان تهیه شده باشد نام ها و معیارهای متفاوتی دارد ،چرم ها به سه دسته ی سبک،نیمه سنگین و سنگین دسته بندی می شوند که این تقسیم بندی بر اساس جثه ی حیوان است

چرم بز(چرم سبک) چرم گوسفند (چرم نیمه سنگین) چرم گاو (چرم سنگین ) است.

چرم اشپالت طبیعی گاوی جزو چرم های سنگین به حساب می آید.

چندین عامل در تعیین قیمت چرم اشپالت طبیعی نقش دارند:

کیفیت و مرغوبیت کالا (پرز های کوتاه و منظم در پشت کار نشانه ی پرداخت مناسب چرم می باشد)

سفارش عمده یا خرده (مسلما میزان سفارش در تعیین درصد سود تولیدی ها نقش بسزایی دارد)

نوع برند شرکت تولید کننده( اعتماد به شرکت ها گاه به دلیل سابقه ی طولانی و یا برند معتبر و امتحان پس داده امکان پذیر است)

منظور استفاده از چرم (اینکه برای تولید چه محصولی از آن ،قرار است استفاده شود)

برای خرید و فروش چرم های تولیدی ،بعضی بنگاه های معاملاتی بدین منظور ساماندهی شدند و رابطی بین مشتری و تولید کننده هستندو آنها را به یکدیگر متصل کرده و خرید بدون واسطه را رقم می زند.

چرم اشبالت حیدری

چرم اشبالت حیدری چرم اشپالت حیدری نیز از تولیدی های چرم پرطرفدار است،تولیدی هایی که تنوع و نیاز متشری را در نظر بگیرند و بتوانند هر چه زودتر خود را با دانش و متد روز دنیا وفق دهند ،قطعا در بازار فروش چرم اشبالت می توانند گوی سبقت را از دیگر رقبای خود بربایند. تنوع رنگ و مدلهای تولیدی این چرم ها ،ترکیبشان با چرم های دیگر مثل چرم بز،استفاده از دانش روز دنیا برای ارتقای کیفیت وهمه ی عواملی که موفقیت یک صنعت را رقم می زنند باید دست به دست هم دهند تا مشتری محصول تولیدی یک مجموعه را به مجموعه های دیگر ترجیح دهد و به اصطلاح برند برایش جا بیوفتد.

در اشپالت های طبیعی قسمت سر و شکم حیوان مشخص است بر خلاف اشپالت های صنعتی که طول و عرض مشخص و ظاهر یکنواخت دارند ،و البته بافت یکدست تری دارد. ضد آب نبدن اشپالت طبیعی یکی دیگر از ویژگی های بارز آن می باشد و بر خلاف نوع مصنوعی آن ،آب میتواند روی سطح آن لکه هایی ایجاد کند و البته بسیار به گرد و خاک و ادکلن و هر گونه الکل حساسند و باید از مجاورت این ها با چرم به شدت جلوگیری کرد.چرم طبیعی در مجاورت آتش فقط درخشان می شود و نمی سوزد ولی چرم مصنوعی می سوزد و بویی مانند بوی پلاستیک سوخته از خود ساطع می کند. البته این نکته را باید در نظر داشت که همین حساسیت چرم و جیر و اشپالت به مواد شیمیایی باعث می شود نتوان به آنها موم زد و یا پرداخت های خیلی خاص انجام داد و بهتر است این محصولات به شکل طبیعی و بدون دستکاری های اضافه به بازار عرضه شود در چرم های طبیعی پس از گذر زمان و استفاه از محصول ترک هایی روی سطح آن به وجود می آید ولی با این حال از زیبایی آن نمی کاهد، چرم اشبالت مصنوعی ظاهر خود را سالها مثل روز اول حفظ می کند. اساسا کسانی که چرم های طبیعی را برای مصرف خود استفاده می کنند، با حالات طبیعی آنها مشکلی ندارند و این عدم دستکاری و پرداخت برایشان خوشایند است. پوشیدن لباس ها و (کیف و کفش)یی که از چرم طبیعی حیوانات حلال گوشت تهیه می شوند برای انسان ها از دیرباز مطرح بوده است و در آن فایده های فراوانی وجود دارند ،استفاده از چرم باعث می شود یک لباس یا اکسسوری طبیعی (کمربند و کیف و جاکلیدی و…)داشته باشیم و مانند هر کالا ی طبیعی و ارگانیک دیگری فواید بسیاری دارد. در قدیم برای صحافی کتاب های نفیس نیز از چرم استفاده می کردند ،امروز هم البته چرم در صنعت نساجی هم کاربرد دارد منتها هم از چرم مصنوعی استفاده می شود و هم از چرم طبیعی .