نحوه ساخت پارچه مبلی چرم طرح دار

این مقاله در مورد برش، مرطوب کردن چرم، مهر زنی چرم و خرید چرم گاوی طبیعی قهوه ای و تضمین کیفیت مهر زنی به شما توضیحاتی ارائه خواهد داد. اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اگر لوازم مناسب داشته باشید، به طرز شگفت انگیزی به راحتی می توان چرم را مهر و موم کرد. تنها چیزی که برای ایجاد قطعات چرم مهر شده نیاز دارید یک چکش و مهرهای چرمی است.

 

چرم را به شکل دلخواه برش بزنید. قبل از مهر زدن به چرم، آن را به شکل دلخواه برش دهید. به عنوان مثال، اگر برچسب نام می‌سازید، قبل از مهر زدن، آن را به شکل یک نام ببرید. برای برش چرم شتری خام در حالی که آن را روی سطح صاف قرار می دهید، می توانید از یک کاتر دایره ای یا یک کاتر دقیق استفاده کنید.
همیشه باید چرم را از «سمت گوشت» ببرید. این قسمت پشت چرم است، به این معنی که این طرف آن چیزی نیست که شما مهر می زنید، زیرا بیرون پروژه شما نخواهد بود.

تصویر گذاری

چرم را مرطوب کنید. چرم یک ماده سخت است، بنابراین باید مرطوب باشد تا مهرها کار کنند. یک اسفنج خیس بگیرید. سپس اسفنج را به دو طرف چرم فشار دهید. ابتدا سمت گوشت و سپس قسمت جلوی چرم را مرطوب کنید.
چرم باید مرطوب باشد، نه خیس.

هر گونه تغییر در چرم ایجاد کنید. اگر پروژه شما از شما می خواهد که هر گونه تغییر دیگری در چرم  و خرید مبل ایجاد کنید، قبل از مهر زدن آن را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر نیاز به سوراخ کردن یک برچسب دارید، این کار را قبل از مهر زدن انجام دهید.

مهر زدن چرم

چرم را روی یک سطح سفت قرار دهید. لازم است چرم را روی یک سطح سفت بکوبید، زیرا برای چسباندن مهرها به نیروی کمی نیاز دارید. ایده خوبی است که یک تخته چوب سخت را روی سطحی که استفاده می کنید قرار دهید. چرم بزی را بر چوب مهر کن.
می توانید تخته های چوب سخت را در اکثر فروشگاه های بزرگ خریداری کنید.

مهر را روی چرم قرار دهید. مهر چرمی خود را بگیرید آن را در جایی قرار دهید که می خواهید حرف یا تصویر روی چرم ظاهر شود. آن را با یک دست نگه دارید.
شما باید تمبر برای چرم بخرید. می توانید آنها را به صورت آنلاین یا در برخی از فروشگاه های صنایع دستی خریداری کنید.

از یک چکش برای فشار دادن مهر به چرم استفاده کنید. از دست دیگر خود برای ضربه زدن به مهر و موم با چکش استفاده کنید. این کار باعث می شود که تصویر یا حرف روی چرم باقی بماند. چند ضربه محکم با چکش به مهر بزنید تا تصویر یا حرف منتقل شود. برای تکمیل طراحی خود این فرآیند را تکرار کنید. هنگامی که نامه یا تصویر شما منتقل شد، این کار را با حرف یا تصویر دوم تکرار کنید. مهر را به قسمتی از چرم که می‌خواهید روی آن مهر بزنید فشار دهید و با چکش چند ضربه محکم به آن بزنید تا تصویر منتقل شود.

ابتدا چند تست چاپی انجام دهید. همیشه ایده خوبی است که تمبرهای خود را از قبل آزمایش کنید. یک تکه کوچک چرم طبیعی عمده را برای آزمایش برش دهید، آن را مرطوب کنید و چند مهر برای مهر زدن به آن بزنید. به تعداد تقریبی دفعاتی که برای انتقال نامه یا تصویر باید با چکش ضربه بزنید توجه کنید.
در طول فرآیند، هر چند بار که لازم است، قیمت پارچه مبلی را دوباره خیس کنید. اگر متوجه شدید که چرم شما در حال خشک شدن است، در صورت نیاز آن را دوباره تمیز کنید. اگر فقط یک یا دو تصویر یا حرف را مهر می زنید، احتمالاً نیازی به این کار ندارید. در هر صورت، پروژه‌های بزرگ از شما می‌خواهد که گهگاه تکه چرم را متوقف کرده و دوباره خیس کنید.

مرحله آخر

بگذارید چرم پس از مهر زدن کاملا خشک شود. پس از اینکه تصاویر خود را به تکه چرم منتقل کردید، آن را کنار بگذارید. قبل از انجام هر کار دیگری مانند دوخت، بگذارید تکه چرم کاملا خشک شود. زمان خشک شدن بسته به نوع چرم و میزان مرطوب بودن آن در طی فرآیند مهر زنی متفاوت است.