قرار گرفتن انسان در معرض جیوه فلزی ناشی از آزاد شدن بخار جیوه

بیشتر قرار گرفتن انسان در معرض جیوه فلزی ناشی از آزاد شدن بخار جیوه از پر کردن آمالگام به میزان 2-28 میکروگرم در روز در هر طرف است که حدود 80 درصد از این میزان است.

منبع کمتر رایج بخار جیوه نقره ای با چگالی 14، جیوه ریخته شده است، مواجهه حاد شدید با بخار جیوه به دلیل درمان خلاء جیوه ریخته شده، در نهایت باعث ایجاد پورپورای ترومبوسیتوپنیک ایدیوپاتیک در انسان می شود.

متیل جیوه و دی متیل جیوه (ارگان جیوه) معمولاً از منابع بیولوژیکی، عمدتاً ماهی های آب شیرین یا آب شور، به دست می آیند.

تنها منابع قرار گرفتن انسان در معرض متیل جیوه ماهی های غذایی و پستانداران دریایی هستند.

متیل جیوه در محیط زیست از طریق بیومتیلاسیون جیوه معدنی در رسوبات آبزی تولید می شود.

ریختن جیوه بر روی کت چرم دخترانه کوتاه باعث از بین رفتن چرم می شود از این رو از پوشیدن لباسهای چرمی در محیط هایی که با جیوه سر و کار دارید خود داری کنید.

جیوه

در نتیجه آلودگی جیوه، بیش از 3000 دریاچه در ایالات متحده به روی ماهیگیری بسته شده اند و بسیاری از ماهیان دریایی نیز با غلظت نسبتاً بالایی از جیوه آلوده شده اند.

موارد مسمومیت شدید و حتی مرگبار با متیل جیوه به انگلستان در دهه 1860 برمی گردد، حوادث عراق در سال های 1971 و 1972 باعث کشته شدن صدها نفر و ایجاد هزاران حادثه جدی مسمومیت و تخلیه صنعتی متیل جیوه در خلیج میناماتا و رودخانه آگانا در ژاپن شد.

استفاده از جیوه در  سرویس آرکوپال ها رایج می باشد اما سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که این کار خطراتی را به دنبال دارد.

منجر به تجمع مواد سمی در ماهی شد.

در منطقه خلیج میناماتا، نوزادان شروع به ابتلا به بیماری‌های جدی مشابه فلج مغزی می‌کنند و جنین‌ها نسبت به بزرگسالان نسبت به متیل جیوه حساس‌تر هستند.

ظرف کریستال باید شفافیت کافی را داشته باشند از این رو در ساخت این ظروف از عنصر جیوه استفاده نمی شود.

  • منابع:
    1. Mercury and Mercury-Containing Preparations
  • تبلیغات: 
    1. 23 روش کسب درآمد بدون سرمایه
    2. آموزش ریاضی دوره ابتدایی با کابل و سیم!
    3. تشک خواب مخصوص برای نوزادانی که شب نمی خوابند
    4. ظاهر جنجالی چهره معروف