راز هایی که در ساخت بخاری گازی فن دار و بخاری هیزمی دست دوم بر ملا شد

در فرآیند ذخیره سازی و حمل و نقل بخاری گازی فن دار نفت خام، همواره از گرمایش برای کاهش ویسکوزیته نفت خام و بهبود سیالیت آن استفاده می شود که مقرون به صرفه ترین و مؤثرترین روش برای اطمینان از حمل و نقل گرمایشی نفت خام است.

نفت خام یک سیال چند فازی معمولی است و ویژگی های انتقال حرارت آن بسیار پیچیده است انتقال حرارت سیال چند فازی در لوله سیم پیچ ارتباط نزدیکی با نیروی مغناطیسی، گرانش و اثر گرمایش مرزی دارد .

ناظر و همکاران انتقال گرمای بخاری نفتی را از طریق جریان چند فازی غیر نیوتنی مورد مطالعه قرار داد. و مطالعه آنها نشان می دهد که اثرات گرما در جریان هیدرودینامیکی مغناطیسی با اعمال نیروی لورنتس و تابش حرارتی غیرخطی بیشتر افزایش می یابد ناظر و همکاران  بیان کرد که انرژی حرارتی بیشتری به دلیل تشعشعات باعث کاهش سرعت سیال می شود در حالی که مشخصات دما در پاسخ به تغییر نفوذپذیری محیط متخلخل کاهش می یابد و سیستم تعلیق چند فازی جفری از سیال چند فاز نیوتنی برجسته تر است.

بخاری

یاسن و همکاران در بخاری نفتی جدید نظر گرفت که حرکت مایع پایه منوط به تغییر در تعداد دارسی و اثرات نازک شدن برشی تسریع می‌کند و تراکم تعداد گونه‌های نانو در منطقه با غلظت بالاتر به ترتیب با عدد سورت و عدد اشمیت کاهش می‌یابد.

محققان همچنین اثرات تابش حرارتی بخاری هیزمی دست دوم را، تولید/جذب گرما، و میدان مغناطیسی بر جریان همرفت آزاد و انتقال حرارت را با جزئیات مطالعه کردند اثرات دیوار متحرک بر جریان همرفت مختلط و انتقال حرارت توسط علی و همکاران مورد مطالعه قرار گرفته است.

  • منابع:
    1. Failure mechanism of a coil type crude oil heater and optimization method
  • تبلیغات:
    1. شعله های آتش که بلای جان یک جنگل شد!!!
    2. شکافته شدن قاره ها تا چند سال آینده !!
    3. پنیر سمی که جان مردم اهواز را گرفت
    4. مردی با کفش های خود برای همسرش خانه ساخت.