دستکش کار ضد برش موجب دعوای برادر و خواهری در تهران شد

رویدادهای اخیر در جامعه علمی نیاز به استفاده از دستکش کار ضد برش مناسب در هنگام کار با مواد شیمیایی خطرناک را نشان داده است.

اگر این مواد شیمیایی قادر به نفوذ یا تخریب پوشش دستکش باشند، ممکن است آسیب جدی و حتی مرگ رخ دهد. به منظور جلوگیری از خطر آسیب، باید به نوع دستکش انتخاب شده برای هر روش خاص توجه دقیق شود.

اکثر آزمایشگاه ها برای انجام کارهای معمول به دستکش های لاستیکی طبیعی (لاتکس) یا PVC متکی هستند با این حال این دستکش ها برای همه شرایط مناسب نیستند.

امروزه انواع مختلفی از دستکش ها در بازار وجود دارد که برای استفاده با مواد شیمیایی خاص و خانواده های شیمیایی طراحی شده اند هر نوع دستکش مزایا و معایب خاص خود را دارد که قبل از استفاده باید به دقت در نظر گرفته شود.

دستکش

این بولتن مقدمه‌ای بر گزینه‌های دستکش موجود ارائه می‌کند و ممکن است به عنوان نقطه شروعی در تعیین حفاظت دست مناسب برای استفاده و روش شیمیایی خاص شما استفاده شود در این تصمیم باید تا حد امکان از منابع اضافی استفاده کرد.

یکی از بهترین منابع اطلاعاتی بخش کنترل های مواجهه و حفاظت شخصی برگه های داده ایمنی مواد است که همراه با خرید مواد شیمیایی است.

سایر منابع اطلاعاتی مهم فروشندگان مواد شیمیایی و فروشندگان دستکش هستند این شرکت‌ها اغلب آزمایش‌های عمیقی از ویژگی‌های ایمنی محصول خود انجام داده‌اند و ممکن است برای یافتن تطابق صحیح دستکش و شیمیایی بسیار مفید باشند.

همچنین تعدادی وب سایت در اینترنت وجود دارد که حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد تجهیزات حفاظت فردی است در حالی که همه این منابع حاوی اطلاعات مشاوره ای هستند، تعیین درجه حفاظت مورد نیاز برای عملیات به عهده شماست.

جدول زیر از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تهیه شده است رایج ترین انواع دستکش های موجود در بازار را به همراه مزایا و معایب مرتبط با آن ها فهرست می کند.