دامپزشکی با کربنات کلسیم نانو توانست سگ نگهبان را از مرگ نجات دهد

کربنات کلسیم نانو فاز ناپایدار قبل از واتریت و کلسیت است و به طور طبیعی توسط بی مهرگان مختلف تولید می شود که بعداً به شکل بلورهای پیچیده رشد می کند.

حفره های دایره ای قابل مشاهده با میانگین قطر 78 ± 313 نانومتر در شکل 2A شواهدی در مورد وجود ACC در کانی سازی پوسته تخم مرغ است.

شکل 2B ذرات کروی کربنات کلسیم ACC را با اندازه زیر میکرون نشان می دهد که در آزمایشگاه از کلرید کلسیم و کربنات سدیم در شرایط کنترل شده سنتز شده اند.

بعد از تخمک گذاری از SEM، کانی پوسته تخم مرغ از تجمع اولیه ذرات ACC دیسکی شکل مسطح بر روی غشای پوسته تخم مرغ سرچشمه می گیرد.

همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است، الگوهای 1D-XRD غشاهای پوسته تخم مرغ غیر معدنی جمع آوری شده در ساعت 5، دو نوار پهن را نشان می دهد که به اجزای آلی غشا نسبت داده می شود و هیچ پیکی مربوط به تشکیل کلسیم وجود ندارد.

کلسیم

با این حال در نمونه‌ای که پس از 5 ساعت جمع‌آوری شده است با کانی‌سازی کربنات کلسیم اولیه که سطح را می‌پوشاند، پیک پراش بیشتری ظاهر نمی‌شود، که نشان می‌دهد کربنات کلسیم دارای فاز آمورف است.

در ساعت در حالی که غشاء معدنی بیشتر می شود، قله های پراش کلسیت ضعیف در دو تتا 30○ ظاهر شد.

با کانی سازی اضافی در طی 7 ساعت و 14 ساعت، شدت پیک های کلسیتی افزایش یافته و تیزتر شد که نشان دهنده تشکیلات کلسیتی بسیار کریستالی است.

کربنات کلسیم بیوژنیک حاصل از زیست کانی سازی پوسته تخم بلدرچین را با روش رسوب کربنات کلسیم ارزیابی کردند.

رسوب با عبور گاز CO2 خالص از پودر پوسته تخم مرغ پراکنده در آب انجام شد پس از حل شدن، محلول صاف شد و گاز CO2 به مدت 30 دقیقه دیگر در آن حباب زد.

در نهایت محلول بدون مزاحمت روی پتری دیش قرار گرفت و کربنات کلسیم در فواصل زمانی مختلف رسوب کرد.

نویسندگان دریافتند که ACC در مراحل اولیه رسوب کرده و به پایدارترین فاز کلسیت کریستالی تبدیل شده است.

این نتایج نشان داد که رسوب کربنات کلسیم از همان مکانیسم، کانی شناسی و بلورینگی فرآیند تشکیل پوسته تخم مرغ پیروی می کند.