خوردن نخود کیلویی امروز سربازی را در نبرد به پیروزی رساند

مانند سایر حبوبات نخود کیلویی امروز منبع خوبی از پروتئین است سه چهارم فنجان نخود سبز تقریباً به اندازه یک تخم مرغ (حدود شش گرم) پروتئین دارد.

نخود فرنگی بسیار کم چربی است از آنجایی که آنها بخشی از یک گیاه هستند، فاقد کلسترول هستند کلسترول فقط در بدن حیوانات یافت می شود.

نخودفرنگی حاوی مقداری قند طبیعی است اما مقدار آن زیاد نیست چهار گرم در هر نصف فنجان سبزی آنها منبع خوبی از فیبر محلول هستند که مانند خانواده قندها نوعی کربوهیدرات هستند.

فیبر محلول ممکن است به کاهش سطح کلسترول LDL در خون در صورت مصرف مکرر کمک کند همچنین ممکن است قند خون بالا یا سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

نخود خام سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها منبع عالی ویتامین های C و K هستند با این حال، مقداری از ویتامین C هنگام پخته شدن از بین می رود.

نخود

نخود سبز همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین A (به شکل بتاکاروتن)، تیامین و فولات است آنها حاوی مقادیر کمتر اما قابل توجهی از نیاسین، ویتامین B6 و ریبوفلاوین (ویتامین B2) هستند.

مصرف مقدار کمی چربی سالم همزمان با نخود فرنگی باعث افزایش جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A و K می شود.

ویتامین C و ویتامین های خانواده B محلول در آب هستند این بدان معنی است که پختن نخود فرنگی در آب زیاد برای مدت طولانی ایده خوبی نیست ویتامین‌های محلول در آب از نخود به آب اطراف می‌روند.

نخود سبز سرشار از منگنز است و منبع قابل توجهی از فسفر، مس، روی، منیزیم و آهن است سدیم کمی دارند.

نخود فرنگی همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی است فیتونوترینت ها یا فیتوکمیکال ها، موادی در گیاهان هستند که برای بقای ما ضروری نیستند اما ممکن است فواید سلامتی داشته باشند، مانند کمک به پیشگیری از بیماری.

یکی از انواع مواد مغذی گیاهی مهم در نخود سبز، گروه فلاونوئیدی است که از خانواده پلی فنول ها است فلاونوئیدها آنتی اکسیدان هستند و ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهند.

محققان باید تعیین کنند که آیا یک وعده معمولی نخودفرنگی حاوی مقدار قابل توجهی از هر یک از مواد مغذی گیاهی است و آیا این مواد شیمیایی می توانند از روده کوچک ما به بدن ما جذب شوند یا خیر.

محققان همچنین باید کشف کنند که آیا مواد مغذی گیاهی زمانی که در بدن هستند مفید هستند یا خیر اکتشافات اولیه امیدوارکننده به نظر می رسند.