خوردن آویشن درجه یک موجب دوپینگ یک ورزشکار شد

آویشن درجه یک به عنوان چاشنی در آشپزخانه وجود دارد اما استفاده از این سبزی معطر در عرقیات نیز خواص مهمی داردآویشن دم کرده که به نام تیمونت نیز شناخته می شود، یک نوشیدنی با طعم شدید است که به تسکین سرفه کمک می کند و اثر ضد التهابی دارد.

آویشن، همراه با رزماری و پونه کوهی، یکی از گیاهان معطری است که بیشتر در غذاهای مدیترانه ای برای طعم دادن و طعم دادن به غذاهای ما استفاده می شود.

این گیاه علاوه بر مصارف آشپزی، در طول تاریخ برای مصارف دارویی و درمانی نیز استفاده می شده است آویشن قرن ها برای طعم دادن به لیکورها و روغن ها، به عنوان یک حشره کش یا برای ساختن عطر استفاده می شده است.

آویشن

امروزه ما آن را در چاشنی، و همچنین در اسانس یا در دم کرده پیدا می کنیم.

آویشن از خانواده نعناع است در کشورهای مدیترانه ای رشد می کند. این گیاه بسیار معطر و دارای برگهای کوچک سبز مایل به خاکستری است.

 

انواع مختلفی وجود دارد اما آویشن معمولی یا آویشن باغی رایج ترین آنهاست همچنین در آشپزخانه از آویشن لیمویی استفاده می‌شود، با برگ‌های کمی بزرگ‌تر و طعمی شبیه مرکبات.

دم کرده آویشن یا تیمون نوشیدنی است که می توان آن را به تنهایی یا ترکیب با گیاهان معطر دیگر مانند رزماری مصرف کرد.

شکر، عسل یا نوع دیگری از شیرین کننده ها معمولا به آن اضافه می شود اگرچه این به ذائقه هر فرد بستگی دارد.

آویشن دم کرده دارای تعدادی خواص است که آن را بسیار توصیه می کند تیمول و کارواکرول دو اصل فعال هستند که مسئول بسیاری از فواید این گیاه هستند.

از جمله خواص اصلی آن، دم کرده آویشن یک درمان خانگی خوب برای تسکین سرفه در هنگام سرماخوردگی است.

مقدار بالای پلی فنول موجود در گیاه نیز باعث می شود این گیاه دارای اثر ضد التهابی باشد، بنابراین می تواند به کاهش برخی التهابات غیر شدید کمک کند.

آویشن دارای انواع فلاونوئیدها مانند لوتئولین و نارینژنین است که آن را به منبع عالی آنتی اکسیدان تبدیل می کند همچنین سرشار از ویتامین، آهن و مواد معدنی است.