خرید کفش چرم

کفش ها از مواد مختلف خرید چرم خام گوسفندی و در رنگ ها و شکل های بی نهایت ساخته می شوند. در روزهای اولیه، شکل و ظاهر یک کفش صرفاً برای محافظت از پا در برابر آسیب ها و آب و هوا بود. با این حال، در دوران مدرن‌تر، سبک‌های کفش به شدت تحت تأثیر مد بوده و برای نشان دادن وضعیت پوشنده استفاده می‌شود.

کفش‌های مدرن علاوه بر راحت‌تر بودن و مناسب‌تر بودن با آب و هوا، به‌خصوص برای مصارف خاص، از جمله کفش‌های زنانه و مردانه، دمپایی، کفش‌های کتانی، چکمه، چکمه‌های پیاده‌روی، صندل و موارد دیگر طراحی شده‌اند.

 

در طول قرن ها، چرم خام شتری ماده اولیه کفش بوده است، عمدتاً به این دلیل که همیشه به مقدار کافی در دسترس بوده است. امروزه، اگرچه از مواد مختلفی برای ساخت کفش استفاده می‌شود، به دلایلی، چرم همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون از دست دادن قابلیت تنفس می توان آن را شکل داد، دوخت و ضد آب کرد. همچنین بسیار قوی است و محافظت عالی در برابر آسیب های پا را ارائه می دهد. در مقایسه با کفش های چرمی که از مواد دیگر ساخته شده اند، هرگز به اندازه کفش های چرمی عرق نخواهید کرد. در حالی که پارچه قابل تنفس است، کیفیت ضدآب آن و سطح محافظتی که در برابر صدمات ایجاد می کند به طور قابل توجهی پایین تر از چرم است. از طریق این خواص برتر، چرم همچنان بهترین ماده برای صندل زنانه است. اکثر مواد جایگزین صرفاً به دلایل قیمتی پردازش می شوند.

چرم

مواد و ارقام
طیف گسترده ای از چرم ها برای ساخت رویه کفش و صندل چرم مردانه استفاده می شود و همیشه به راحتی نمی توان به وضوح بین انواع آن تمایز قائل شد. رایج ترین انواع چرم عبارتند از: چرم صاف رنگدانه شده (روکش چسب رنگدانه در سمت دانه)، چرم آنیلین (چرم کنار دانه منافذ باز)، چرم مومی یا روغنی، جیر و نوبوک. پوست گاو دباغی شده با سبزیجات معمولاً برای چرم زیره فرآوری می شود. در اروپا، تولیدکنندگان کفش موظفند نوع مواد و فرآیندها را به وضوح بیان کنند.

مرکز خرید کفش مردانه چرم با دوام بالا بصورت اینترنتی - تیپاش

 

صنعت کفش بزرگترین مصرف کننده چرم بزی طرح دار در جهان است و سالانه  جفت کفش چرم تولید می کند. از این تعداد حدود در کارخانه های آسیایی ساخته می شود که  جفت آن تنها از چین می آید و این کشور را به بزرگترین تولید کننده تبدیل می کند. در مقایسه، تنها  جفت کفش در آلمان تولید می شود و تقریباً 5 میلیون جفت کفش در بریتانیا تولید می شود

از نظر آماری، هر آمریکایی هر سال شش جفت کفش می‌خرد. در اروپا، ژاپن و کانادا، مصرف کنندگان بین سه تا پنج جفت در سال خرید می کنند، در حالی که مشتری چینی به طور متوسط ​​2.5 جفت کفش و صندل چرم مشهد در سال خریداری می کند.

الزامات برچسب زدن برای کفش
در اروپا، تولیدکنندگان کفش باید الزامات برچسب‌گذاری روی تمام اقلام خود را رعایت کنند. آنها موظفند مواد دقیق مورد استفاده در ساخت قسمت های مختلف کفش را به صورت کلمه یا علامت به وضوح بیان کنند.