تمیز کردن کیف چرمی

کیف چرمی یک کلاسیک عالی ایتالیایی است که مترادف با ظرافت و مقاومت در طول زمان است. با این حال، از آنجایی که این ماده طبیعی است، بهتر است به طور مرتب آن را تمیز کنید تا زیبا بماند و از ایجاد هر نوع لکه ای که پاک کردن آن دشوارتر است، جلوگیری شود.

برای تمیز کردن کیف چرمی در خانه نیازی به کیت یا محصولات خاص و گران قیمت نیست، فقط کمی هوشمندی و آگاهی از تکنیک ها و روش هایی است که پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان به ما یاد داده اند.

چرم

کیف چرم

شاید تا به امروز نمی دانستید که یک کیف چرمی را باید حداقل سالی یکی دو بار همانند کمربند زنانه چرم تمیز کرد و آن را با یک پارچه ساده با مقدار کمی کرم دست خنثی پاک کرد و برای این کار امروز با یک کیف دست و پنجه نرم می کنید. کمی کثیف تر یا لکه دارتر

اما نگران نباشید، راه های طبیعی برای درخشش مجدد آن وجود دارد. با این حال به شما توصیه می کنیم که از قسمت بزرگ و نامشخص کیف شروع به هر نوع تمیزکاری کنید تا مطمئن شوید با استفاده از هر نوع محصولی آسیبی به آن وارد نمی شود. در واقع، هر پوستی به روش خاص خود واکنش نشان می دهد، به خصوص اگر با محصولات طبیعی ساخته شده باشد.

روش های تمیز کردن کیف چرمی

تجربه ما در طول سال ها روش های زیادی را برای تمیز کردن چرم به ما آموخته است، از جمله ساده ترین نکات ما برای تمیز کردن کیف چرمی:

  • سطح را با پارچه مرطوب مالش دهید. این به تمیزی و درخشندگی پوست کمک می کند.
  • یک تکه پنبه را که قبلاً در مقدار کمی شیر پاک کننده آغشته کرده اید، رد کنید. بنابراین پوست دوباره نرم می شود و کثیفی های انباشته شده را دفع می کند.
  • پوست را با یک پارچه آغشته به وازلین ماساژ دهید. این تکنیک همچنین به پاکسازی پوست و نرم نگه داشتن آن کمک می کند.

چرم

چرم بزی

هر یک از این روش ها شامل یک مرحله نهایی خشک کردن آهسته در فضای باز است که در طی آن هیچ منبع گرمایی نباید استفاده شود زیرا این فرآیند را تسریع می کند. پارچه (ترجیحاً پشمی) یا سواب پنبه باید کمی مرطوب شود، اما خیس نشود تا به چرم آسیبی نرسد.

سایر روش های طبیعی برای تمیز کردن کیف چرمی

روش های خاص دیگری نیز برای تمیز کردن کیف چرم اصل ایتالیایی وجود دارد که متفاوت از صندل چرم مشهد می باشد. در واقع بسته به نوع چرم می توانید از:

  • بخار برای کیسه های چرمی تیره با لکه روشن. فقط مقداری آب گرم کنید و وقتی شروع به جوشیدن کرد کیسه را روی قابلمه قرار دهید. پس از چند دقیقه می توانید به آرامی محل لکه را با یک پارچه یا کاغذ سفید جاذب بمالید تا به آرامی لکه را پاک کنید.
  • سفیده تخم مرغ برای اینکه کیف چرم سبک و نرم دوباره بدرخشد، به شرطی که یک نوع چرم خیلی جاذب یا جیر نباشد. برای اطمینان از مناسب بودن چرم برای این فرآیند، توصیه ما این است که