بادام زمینی نارنجی با روکش طلا پیشکش شاهزاده عربستانی شد

هزاران رقم بادام زمینی نارنجی در سراسر جهان وجود دارد گروه‌های ارقام خاص به دلیل تفاوت در طعم، محتوای روغن، اندازه، شکل و مقاومت در برابر بیماری برای مصارف خاص ترجیح داده می‌شوند.

برای بسیاری از کاربردها، ارقام مختلف قابل تعویض هستند، اما محبوب ترین ارقام اسپانیایی، رانر، ویرجینیا و والنسیا هستند اکثر بادام زمینی های مشخص شده در پوسته از نوع ویرجینیا هستند، به همراه برخی از والنسیاها برای اندازه بزرگ و ظاهر جذاب پوسته انتخاب شده اند.

بادام زمینی اسپانیایی بیشتر برای آب نبات بادام زمینی، آجیل شور و کره بادام زمینی استفاده می شود بیشتر ارقام رانر برای تهیه کره بادام زمینی استفاده می شود.

چین در تولید بادام زمینی با سهمی حدود 45 درصد از کل تولید جهانی پیشتاز است، در حالی که هند (16 درصد) و ایالات متحده آمریکا (5 درصد) سهم دارند.

بادام

بادام زمینی در سرتاسر جهان به اشکال مختلف مصرف می شود که بیشتر آنها غذاهای سنتی هستند بادام زمینی به عنوان منبع غذایی کامل برای افرادی که در سفر به مناطق مختلف مانند قطب جنوب، فضا و طبیعت گردی هستند استفاده می شود.

این امر به ویژه منبع رفع سوء تغذیه در میان جمعیت در بسیاری از کشورهای آفریقایی در سال های اخیر بوده است.

تاریخچه بادام زمینی به زمان اینکاهای باستانی پرو برمی گردد آنها اولین کسانی بودند که بادام زمینی وحشی کشت کردند و آن را به عنوان بخشی از مراسم مذهبی خود به خدای خورشید تقدیم کردند.

تاریخ مدرن محبوبیت بادام زمینی با جنگ داخلی دهه 1860 در آمریکا آغاز شد جورج واشنگتن کارور که به عنوان “پدر صنعت بادام زمینی” شناخته می شود زیرا بیش از سیصد محصول مشتق شده از بادام زمینی را تولید کرد.

کره بادام زمینی در دهه 1890 توسط پزشک سنت لوئیس به عنوان جایگزین پروتئین نرم برای افراد با دندان های ضعیف ساخته شد.

در سال 1895، دکتر جان هاروی کلوگ “فرآیند تهیه غذای آجیل” را به ثبت رساند و از بادام زمینی برای خدمت به سربازان استفاده کرد.