ارده کنجد 700 گرمی مغز نوزادان را بزرگ می کند

در مطالعات نشان داده شده است که خوردن ارده کنجد 700 گرمی شانس ابتلا به تعدادی از سرطان ها از جمله سرطان خون، سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان روده بزرگ، سرطان پانکراس و سرطان پروستات را کاهش می دهد.

ارده دانه کنجد همچنین به محافظت از پوست در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی آسیب‌رسان و اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند. کنجد باعث افزایش تحرک و تعداد اسپرم می شود و می توان آن را به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای ناباروری عامل مردانه توصیه کرد.

ثابت شده است که لیگنان های ارده کنجد سطح توکوفرول بافتی را افزایش داده و فعالیت آنتی اکسیدانی را تقویت می کنند، که هر دو کیفیت اسپرم تولید شده را بهبود می بخشند.

ارده کنجد می تواند به عنوان یک درمان موثر و مطمئن برای ناباروری عامل مردانه توصیه شود، زیرا باعث افزایش حرکت اسپرم و تعداد کلی آن می شود.

به دلیل غلظت بالای فیتونوترینت ها در ارده کنجد، از جمله سفالین، میریستیک، فیتات و سسامین، این مواد مغذی گیاهی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد و تثبیت آن ها برای جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به سلول های سالم ما کمک می کند.

رادیکال های آزاد مقصر اصلی در ایجاد چندین نوع سرطان در بدن ما هستند.

این آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد، کاهش خطر دژنراسیون ماکولا ارگان قلبی عروقی و توقف ایجاد سلول های بدخیم در رگ های خونی کمک می کنند.

از آنجایی که ارده کنجد حاوی منیزیم هستند، مطالعات نشان داده است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون کمک می کند.

ارده کنجد سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و لیپیدها به‌ویژه اسیدهای چرب امگا 3 هستند. دانه‌های کنجد مغذی هستند، اما برخی افراد نگران هستند که بتوانند باعث افزایش وزن آن‌ها شوند.

دانه‌های روغنی به نام دانه‌های کنجد از روغن‌های طبیعی موجود در دانه‌های کنجد ساخته می‌شوند که به رشد وزن کمک می‌کنند.

با این حال، بچه ها باید مراقب باشند که غذای سالم بخورند. پروتئین ارده کنجد که به نام تیل نیز شناخته می شود، برای افزایش متابولیسم و کاهش اشتها به خوبی شناخته شده است.